Website Of Spokesman For Renner Entity Claims Government ‘Leaking’ Info To PP Blog About INetGlobal Ponzi Probe; ‘Didn’t Happen — Ever,’ Blog Says; Meanwhile, A Bogus ‘Apology’ Claim

UPDATED 2:20 P.M. ET (U.S.A.) Did people associated with a company implicated by the U.S. Secret Service in a Ponzi scheme, wire-fraud and money-laundering case participate in a misinformation campaign?

A Twitter website with a tie to the Inter-Mark companies operated by Steve Renner claims that federal officials are “leaking” information to the PP Blog.

“Didn’t happen — ever,” the PP Blog said today. “The information we published was not leaked to the Blog. The Blog obtained the information from a public source, through the normal course of its reporting, and the information was available to reporters and the public before the Blog even published its first story based on the information.”

Meanwhile, another website with a tie to a Renner’s Inter-Mark Corp. is making the claim that a Blogger Inter-Mark is targeting in a lawsuit for calling INetGlobal a “scam” issued an “apology.”

The apology claim appears on a domain titled CheapClix.net, whose domain registration lists V-WEBS.COM as its nameserver. A Renner company dubbed V-Webs LLC appears to be an inactive Minnesota corporation that used the same Minneapolis street address as InetGlobal and other Renner companies, according to public records.

A CheapClix.net post headlined “HOSPITALERA.COM APOLOGIZES TO iNetGlobal” and dated Feb. 4 claims that the Hospitalera Blog issued an apology to INetGlobal on a date uncertain and implies that Hospitalera now even endorses INetGlobal.

“We are deeply saddened by the actions taken by this blog to defame iNetGlobal,” the CheapClix.net site says, apparently quoting from the purported apology. “iNetGlobal is one of the top Internet Marketing firms in the United States. We reach out to them with a sincere apology in hopes that we too can use the iNetGlobal products and services.

“After careful review of iNetGlobal’s services and products, we find the company is real and the services are true to what iNetGlobal represents. Again, we apologize.”

The apology claim is dubious because Sybille Yates, who operates the Hospitalera Blog from the Czech Republic, told the PP Blog last week that she was not even aware that Renner’s company was suing her until Feb. 25 — three weeks after the date of her purported apology.

Yates did not immediately return an email from the PP Blog today seeking comment on the apology claim and whether she had, in fact, apologized. A Feb. 16 post  from Yates on the Hospitalera Blog, however, describes the news release that announced the apology as “faked.”

Whether the apology claim somehow sprouted from some fantastic reshaping of facts by an INetGlobal supporter or was just an outright lie that was part of a misinformation campaign was not immediately clear.

It has been common in the so-called autosurf “industry” for lies, misstatements, misrepresentations, misinformation and claims not based on facts to spread virally on the Internet as though they were truth.

In the AdSurfDaily case, for instance, claims were made that the prosecution admitted ASD was not a Ponzi scheme, that ASD President Andy Bowdoin had received an award from the President of the United States for business acumen, that Google and ASD were partners and that ASD had the backing of huge corporations with huge advertising budgets.

All of the claims were untrue.

The CheapClix.net claim about the purported apology adds another strange twist to the INetGlobal story. If Yates never issued such an apology — and Yates’ Blog says no such apology was issued — it leads to questions about why someone would claim such an apology had been issued and even go so far as to issue a news release to announce an apology that had not been made.

The introduction to Hospitalera’s purported apology as reported by CheapClix net begins, “We appreciate this step taken by the people at the hospitalera web-site to make amends for their erroneous publications.”

The CheapClix.net post from Feb. 4 includes a link to what appears to have been a news release issued by an unknown party to herald Hospitalera’s purported apology. The news release link to PRLog.org resolves to an error page. PRLog.org is a free news-release distribution service.

Yates’ Blog says she contacted PRLog to have the fake news release removed, and that PRLog took down the bogus release “in a heart beat.”

UPDATE 2:20 P.M. Yates has confirmed she never issued an apology.

“I never issued said apology, nor did I ever authorize anybody to do so in my name,” Yates said.

“I never issued or published a press release on prlog.org. As I came across the forged and false press release, I contacted prlog.org immediately and they took it down. I have no information who published/submitted said press release to prlog.org.”

A second link in the CheapClix.net post that heralded the purported apology resolves to TweetMeme.com, a site that aggregates Twitter links. A small icon that reads “V News Network” appears below a headline of “iNetGlobal Scam: Hospitalera Blog apologizes to iNetGlobal.”

Records suggest that “V News Network” may be yet another Renner entity.

A headline heralding a purported apology from the Hospitalera Blog for calling INetGlobal a scam appears on a website known as CheapClix.net. The Hospitalera Blog says the apology was "faked."

‘Leaking’ Claim

Why the Twitter site, which is tied to IBBN.org, made the claim of that the government was “leaking” to the PP Blog is unclear. The Twitter post is dated Feb. 28. IBNN, which stands for The Independent Business News Network, is registered in Renner’s name. The site is operated by Donald W.R. Allen II, IBNN’s editor-in-chief and the the vice president and director of public relations for V-Newswire — a company in Renner’s INetGlobal family.

Renner is listed as the IBNN domain registrant.

Allen did not comment Friday when the PP Blog advised him that the government leaked no information to the Blog. The Twitter site does not list a source for its claim that federal officials “leaked” information to the Blog, but asserts that such an event was possible “Only in America!” The Twitter site continues to make the claim.

The site also claims “iNetGlobal not a Ponzi.” No source is listed for the denial. It is unclear if IBNN has access to audited and certified balance sheets and financial statements of the Renner enterprise that could destroy the government’s Ponzi assertions.

IBNN previously skewered the Star-Tribune newspaper of Minneapolis/St. Paul, asserting that the paper, which covered the INetGlobal raid, was displaying  “defamatory contempt [for the Renner entities] prior to a full investigation and a Grand Jury inquiry.”

Allen, who signed the IBNN opinion piece, did not disclose his tie to the Renner companies when the piece was published. The piece went missing after the PP Blog published a story in IBNN’s tie to Renner, but since has been restored — with a few lines added.

The U.S. Secret Service, which raided Renner’s operations in Minneapolis last month, asserted that INetGlobal and other Renner companies were part of an international Ponzi scheme that was engaging in wire fraud and money-laundering.

The PP Blog cited as its source a Secret Service affidavit for a search warrant. The affidavit was published openly on a government website.

At various times in its history, the PP Blog has been accused by participants in alleged Ponzi schemes of being part of a government operation. The Blog has reported on paranoia that often accompanies Ponzi scheme participants, some of whom become preoccupied with thoughts about government “plants.”

Such claims about the PP Blog have been made from one Ponzi scheme case to the next, but they simply are not true. Ponzi promoters have accused the Blog of idiocy, occasionally resorting to name-calling or posting under multiple identities in a bid to create the appearance that a particular company caught up in Ponzi allegations the Blog was covering had more supporters than it actually had.

As was the case with AdSurfDaily, a Florida company implicated in an autosurf  Ponzi scheme by the Secret Service in 2008, the Secret Service used undercover agents as part of the investigation into INetGlobal, according to a court affidavit. At least one of the undercover agents also was involved in the ASD investigation, according to court filings.

Other court filings reviewed by the PP Blog have described various investigative techniques the agency uses, including surveillance from automobiles of subjects under investigation at places such as residences, parking lots and post offices — and even trash Dumpsters.

At least two Secret Service agents were in the room to observe an INetGlobal function in New York, according to court filings. Agents also observed an ASD function in Miami in 2008, according to court filings.

An agent involved in the ASD case listened to an INetGlobal sales pitch by an ASD member, according to the affidavit in the case.  It is plain from multiple public filings that the Secret Service is well aware of the so-called autosurf “industry” — and also the so-called “matrix” industry.

It was publicly known that Renner had been under federal indictment for income-tax evasion since September 2008, a month after the ASD raid. There also is a considerable, public paper trail consisting of court filings, news releases and other information that links Renner to a Ponzi scheme known as Learn Waterhouse, elements of which were prosecuted by both the SEC and the U.S. Department of Justice.

The public paperwork in the Learn Waterhouse case dates back to 2004. A Renner entity known as CCI provided payment-processing services for the Learn Waterhouse Ponzi scheme.

Visit the Hospitalera site.

Read about the purported apology on CheapClix.net.

About the Author

11 Responses to “Website Of Spokesman For Renner Entity Claims Government ‘Leaking’ Info To PP Blog About INetGlobal Ponzi Probe; ‘Didn’t Happen — Ever,’ Blog Says; Meanwhile, A Bogus ‘Apology’ Claim”

  1. You should have my email by now, answering your questions, Patrick.
    Here again the facts for your readers:

    I never issued said apology, nor did I ever authorize anybody to do so in my name.
    I never issued or published a press release on prlog.org
    As I came across the forged and false press release, I contacted prlog.org immediately and they took it down.
    I have no information who published / submitted said press release to prlog.org.

    Hope that clears things up, SY

      (Quote)

  2. Hey Patrick,

    Keep it up. If they attack, it’s because you are effective. Otherwise, they wouldn’t bother.

    dB

      (Quote)

  3. It’s so awesome how these scammers prove what frauds they truly are on a daily basis.

      (Quote)

  4. Excellent post again Patrick. My proofreaders eye spots in the penultimate paragraph, “There also is a considerable public paper trial” when I think you mean “paper TRAIL”. We await Renner’s possible TRIAL with interest!

      (Quote)

  5. Chaplain.cz: My proofreaders eye spots in the penultimate paragraph, “There also is a considerable public paper trial” when I think you mean “paper TRAIL”.

    Thanks. Fixed.

    Patrick

      (Quote)

  6. Hm, and here I was looking forward to a paper trial… oh well.

      (Quote)

  7. InetGlobal is a PONZI and Renner is a lying scumbag just like Bob Guenther.

    Now lets see if the scumbags want to coma after me since I have made a statement about them. I doubt seriously that they will do anything with a lawsuit especially if the person they are threatening to sue lives in the USA. I would be glad to rip them a new one and the same goes for the scumbags that are running the PONZI’s called DNA and NARC.

      (Quote)

  8. Hi Patrick,

    Seems to me that I forwarded you a link to the news story one of our local TV stations here in Minneapolis/St. Paul did on the Renner raid. That would mean it is definitely a “public” source and that you weren’t leaked any info by the investigators, since I’m definitely not one of them. Keep up the good work, as dirty_bird says, they wouldn’t be attacking you if you weren’t effective!

      (Quote)

  9. Roxy Lewis: Seems to me that I forwarded you a link to the news story one of our local TV stations here in Minneapolis/St. Paul did on the Renner raid. That would mean it is definitely a “public” source and that you weren’t leaked any info by the investigators, since I’m definitely not one of them.

    Hi Roxy,

    I looked it up, and the link you sent was from the Star Tribune story on Feb. 24:

    http://www.startribune.com/local/85054067.html

    The apparent assertion against the PP Blog is that “federal officials” later leaked info to the Blog. It just didn’t happen, as I pointed out in the story above.

    Regards,

    Patrick

    Note to readers:

    See a PP Blog guest column by Roxy Lewis from April 18, 2009, here:

    http://patrickpretty.com/2009/04/18/guest-columnist-shocked-and-scared-to-see-her-name-in-friedman-lawsuit-paperwork-says-she-was-told-to-examine-your-finances-sees-move-by-dallas-lawyer-as-intimidation-tactic/

      (Quote)

  10. Looks like they picked the wrong lady to tell lies about. lol

    And I agree with DB, Roxy et al – if your blog wasnt effective, they wouldnt bother to try to discredit you. Lets face it, the truth sometimes hurts. lol

      (Quote)

Leave a Reply